Tot catrafusul asta confuz de ciudatenii ivite a avut parca un ecou ce a napadit intr-un efort de terminare a sirului intamplarilor intr-un loc in care timpul parca sta pe loc dandu-ti optiunea sa alegi intre a lupta sau a ceda. Intr-o zi de duminca, mai precis 17 august, am dat curs invitatiei unuia dintre cei au finantat visul, dar de pe urma caruia relatia umana infiripata a contat in plus fata de output-ul inregistrat intr-un singur sens la un moment dat si anume de a escalada la propriu unul dintre intortocheatii colosi rutieri ai tarii: Transfagarasanul. Si nu oricum, ci pe bicicleta !!! Teoretic cel putin si practic dupa cum veti vedea in continuare pentru unii, pentru mine ... mai putin.
Gazda: Dl Marian Zgondea. Complice: Dl Victor, cumnatul dansului. Participant: hop si eu, coach.
Astfel s-a format ad hoc o echipa de temerari ce dis de dimineata s-au intalnit la adresa stabilita si au rezolvat rapid primele sarcini: bicicletele, caschetele si cam tot ce se putea colectiona repejor si au fost urcate in mijlocul de transport numarul unu, un Ford Transit alb, caci cel de al doilea a fost o motocicleta proprietate personala condusa cu destula pricepere de dl Victor. Cum dorinta dumnealor pe toata durata maratonului excursionistic a fost renuntarea urgenta la apelativul Dl., lucru nereusit de altfel in nici un moment, am decis ca in acest remember excursionist sa o fac, astfel ca vor disparea diplomatiile.
Ordonati si cu tel bine definit am dat goana pe autostrada Bucuresti-Pitesti cu oprire la OMV-ul de la km 41, apoi tranzit prin Curtea de Arges, Barajul Vidraru si first stop la Cabana Capra situata un pic mai sus decat inceputul incolacelii montane numite si Transfagarasan, cam la altitudinea de 1850 ( sau mai mult ) de metri.
O scurta sedinta de dezamortire a fost inceputa, mai ales pentru Victor care a rezistat eroic gropilor abundente implantate migalos in asfaltul mioritic pe toata distanta de la Curtea de Arges si pana la Cabana Capra si apoi o revizie necesara a echipamentului dublata de aducerea la cunostinta a normelor de securitate in trafic si securitate personala predate minutios de Marian ne-au adus la momentul adevarului: urcusul.
Si ceva natura totusi :
In drumul spre casa am oprit sa vizitam o cetate, de data asta doar eu si Marian, Victor preferand sa isi continue drumul spre casa cu motocicleta. Cetatea Poenari avea sa devina urmatorul obiectiv, o cetate ce privita de jos parea ca putea fi atinsa cu mana. 1480 de scari, 15-20 de minute de urcat in zig-zag alert aveau insa sa demonstreze contrariul, dar totul a meritat, desi odata ajunsi inapoi la masina picioarele tremurau vizibil. Istoria spune ca turnul principal a fost construit de cavalerii teutoni, ulterior Vlad Tepes reusind sa finalizeze constructia cu ajutorul boierilor ce il tradasere care in schimbul vietii au fost obligati sa construiasca aceasta cetate. Peisaje de asemenea fantastice au fost inglobate de ochiul flamand al turistului cautator de nou ... dar totul avea sa aiba si un sfarsit.
A urca cu bicicleta sau pe jos este fara doar si poate mai greu decat a da frau liber cailor putere si imbiati de muzica care mai de care, dar nimic nu suporta comparatie. As incerca sa schimb mentalitatea celor din jur, dar mai mult de atat nu pot face.
A face un gratar si arunca resturile pe unde apuci, a merge cu masina si a arunca mizeria in plina natura, a da drumul la muzica in oaze de liniste, a strica constient tot ceea ce reprezinta valoare si istorie ... ei bine, asta e ceea ce suntem ca natie.
Privit de jos Transfagarasanul este catalogat urias. Privit de sus pare o jucarie. L-am urcat cu greu. Si l-am cobarat atat de usor. Cand am plecat am spus ca va fi greu. Cand m-am intors imi doream sa nu se sfarsit. O ultima privire spre varf si deja totul era istorie. Frumos.
Muncesti o viata de om si ajungi sus acolo unde ti-ai propus. Si constati ca e timpul sa cobori. De cele mai multe ori impins de ceilalti. Uneori de nevoie. Rar insa ca asa e decizia ta.
A meritat toata munca? Nu stiu cum e pentru altii, dar pentru mine ce am decis sa cobor constient ... totul a meritat. Zeci de minute de munca asiduua ... pentru cateva minute de glorie.
Am inceput articolul cu trecutul. Am continuat cu una din realizarile vietii. Si am terminat cu invataminte.
PS: acest post a fost inceput vineri 22 august, dar terminat in dimineata zilei de 26 august.
1 comment:
nu cred ca ati facut asa ceva:)))))))))))))))))))))
data viitoare poate ma luati si pe mine daca puteti :D
Va salut si abia astept sa va intalnesc
Post a Comment