Friday, June 27, 2008

Oauuu, am citit repede cele scrise mai jos si la fel de repede o saliva incolonata in directia exit a inceput sa se formeze in cerul gurii, dar parca nici nu mai a avut puterea sa exprime ceva. Incerc sa imi masor cuvintele si sa afisez oarecum un vocabular adecvat civilizatiei amazoniene romanesti dar constat ca...lumea a ramas la fel.
Scriu repede cateva randuri, pentru ca desi cele cateva zile petrecute in Maribor, Slovenia la un turneu ITF de juniori au fost pline de atatea lucruri bune, am avut o mare problema: lipsa internetul sub orice fel. Am parasit frumosul oras vechi de dimineata si acum ma aflu undeva intre munti in apropiere de Heidelberg si Meinheim, dar parca civilizatia europeana a uitat sa incorporeze acest gadget modern numit internet...pana si aici in Germania.
Dar incerc sa va spun ca:
1.Sergiu, elevul cu care am participat la acest turneu in Slovenia a fost un episod extrem de placut trait in acesti ultimi ani de antrenorat, o experienta minunata ce mi-a demonstrat intr-o mare masura ca am avut dreptate despre el. Curiosii vor da un click repede pe clasamente si vor observa o pozitionare undeva in afara primilor 1000 de jucatori juniori ITF, iar daca se i-a in calcul varsta lui de 17 ani vor arunca ejectii verbale instantaneu de genu: "ne lasi nene cu asta!" Realitatea este alta si probabil inca una din paradoxurile in care traim a fost ceea ce eu a trebuit sa ingurgitez vizual timp de cateva zile. Un tanar dornic de munca, inteligent, extrem de ordonat si cu reale calitati de face mai mult in acest sport, dar limitat acum ca si joc afisat pe un teren de tenis, si asta, parerea mea, din cauza trecutului lui, a ceea ce unii numesc invataminte tenisistice oferite sportivilor. A fost pacalit atat de mult, dar nu e mirare daca stai de vorba cateva minute cu el: prea bun, prea credul, prea bine educat. Ma uit in jurul meu si imi vine iarasi ciuda cand vad ca astfel de potentiale umane sunt tratate cu bocancii murdari de interese ascunse, dar si mai mult ca valoarea si calitatea celor ce ar trebui sa invete copii sa devina sportivi intr-un sport ca tenisul este in decadere constanta. Am parasit Maribor-ul insa extrem de fericit ... Sergiu poate mai mult, dar ce e mai important, a strans pumnul si spus, cu o voce de copil: "incepe sa imi placa tenisul"... si cand ma gandesc ca acum ceva timp nu mai vedea nici o motivatie sa faca acest sport. Poate nu va fi top 10 mondial, dar cu siguranta veti auzi cel putin o data de acest nume. Succes Sergiu Margarit!
2. Citeam un ziar romanesc, din intamplare, intr-un supermarket sloven din Maribor numit TUS si, cum era normal, in ultimele pagini scria ceva palid de tenis de la Wimbledon. Ziarul era al unui antrenor roman din Sibiu
si inainte sa descifrez cele scrise, aud intrebarea: "Cu cine joaca ai nostrii la Wimbledon?" Eu stiam de la Oni ca Raluca va juca contra puternicei sportive australiene S. Stosur si am zis repede stirea, adaugand ca scrie de ceilalti in ziar. Ceea ce asa a si fost, dar daca tot scria de toti, ce lipsea era tocmai vreo informatie despre Raluca. Imi amintesc titlul articolului si cum am vazut ce a scris Oni in articolul de mai jos, cu siguranta Prosport era cel in cauza. Acum, nu prea ma intereseaza care ar fi cauzele omisiunii, pe care insa le consider normale, avand in vedere ca in sambata pauza de la Roland Garros, inainte de finala de junioare, sportiva Elena Bogdan a avut afisata in acelasi ziar o cu totul alta poza, dar numai a ei nu, cat m-ar interesa cu adevarat sa imi traduca cel cu pricina urmatoarea declaratie data de Tete Haradau si transpusa simplu la participarea romaneasca la Wimbledon: ''In primul rand te gandesti la imaginea tarii. Ai un prilej foarte bun ca sa promovezi Romania in lume" .... Si acum liniste, vorbesc eu:
a)in primul rand Dl Haradau ar face bine ca aceasta declaratie sa o extinda si la alte evenimente tenisistice, nu numai la Cupa Davis, de asemenea incercand sa aduca pe tarabele ziaristice de specialitate din Romania exact acele performante care imbubatatesc imaginea tarii. Care sunt alea? Ohooo...
b)dl ziarist ce probabil lucreaza la un laptop cu baterie redusa din moment ce scrie texte infinit reduse fata de adevarul brutal inregistrat in templele tenisului sa faca in asa fel incat sa citeasca informatiile si apoi sa dea search simplu pe pagina cu initialele : ROU. Asta in cazul in care e interesat sa adauge complet cele ce ar trebui sa existe. Cum Raluca Olaru a devenit peste seara Maria Olaru !!!, Elena Bogdan a suferit o operatie estetica de mare finete devenind de la semifinala de grand slam la finala de grand slam cehoaica Cetkovska ( castigatoare la $50000 Bucuresti Gaz de France )!!! si aoleu cat or mai fi, ma intreb oare: la ProSport e chiar atat de bezna? Ca faza cu imaginea tarii cade din start, din moment ce probabil alpinismul sub orice forma catre o functie mai inalta este in floare in Romania, iar ceva e mereu de scris la ultima pagina la DIVERSE. Asa cum am mai spus, daca tot se scrie, macar sa se faca cu suflet. Iar pe viitor, nu ar strica ca sportivii sa ceara si ceva daune morale.
Undeva insa e bucurie, Germania joaca contra Spania, astfel ca romanilor aveti ce scrie, doar e sarbatoare la altii! La noi e deja umbra sau nu stiati ca bezna din biroul ProSport e ceea ce o inghitim zilnic pentru ca fiecare dintre noi plecam capul, ajungand sa traim ca liliecii intr-o lume atat de splendida.
Cu drag,

No comments: